Summa sidvisningar

tisdag 11 januari 2011

Telefonsamtal

Ringde till Salgrenska och frågade vad det är jag kommer att kallas till.
Jo jag kommer att kallas till ett informations möte sa de. Vaddå för möte undrade jag. jo ett möte där de berättar om vad operationen innebär och andra praktiska saker. Men sa jag Jag har redan varit på ett sådant möte. inte hos er men på Carlanderska. Menar du att jag skall vänta två månader på att få gå på ett informationsmöte jag redan varit på.
Nej det tyckte de inte skulle behövas utan jag fick kontakata en annan. Men henne kunde jag diskutera var och när jag skulle kunna opereras.

Jag ringde och fick veta att det var ett års kö.
Då talade jag om att jag ville åberopa fria vårdvalet eller vårdgarantin som det så fint heter sa jag.
Visste det gick bra.
Jag slussades vidare till ännu en person som lovade mig en betalningsförbindelse. DVS de betalar för operationen vart jag än väljer att göra den (inom Svergie tror jag) eftersom de inte kan ge mig vård inom tre månader.

Jag ringde Carlanderska och talade om att jag kommer att få en betalningsförbindelse så de satte upp mig på listan omedelbart.
Då är det bara att vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar