Summa sidvisningar

söndag 13 november 2011

Garderobs fynd

Idag har jag fyndat i min egen garderob.
Jag har precis som säkert många av er sparat favorit plagg därföra att man hoppats på att man en dag skall växa i dem igen. DVS går ner så mycekt att man kan ha dem igen.
Idag fick jag för mig att gå igenom garderoben.
Byxor och tröjor har jag gått igenom och även vinterkläder men nu var det dags för klänningar och kjolar. Eftersom jag fyllt skall det ju bli fest och jag måste ju veta om jag hade något att ta på mig så att jag inte står där i sista sekund.
Ni känner säkert igen det.
Man provar plagg efter plagg och inget passar. För litet eller sitter som ett tält.
Nu tänkte jag att det var dags, mest för att rensa ur det som var för stort men sedan fick jag för mig att börja prova lite annat.
Döm om min förvåning när plagg efter plagg passade.
Jag tog på mig och fick på det gick in i nästa rum där jag hade helkroppsspegel och kollade och det satt inte som korvskinn. De satt bra. En gillande blick, en grimage av förvåning och sedan in och satte på mig nästa plagg.
Klänning efter klänning, skjortor och kjolar.
Jag var helt chockad.
Jag har bott här i 11 år och jag har inte rört kläderna sedan jag flyttade hit.
En del hade hängt så länge att de nästan fastnade på galgen som en skinkjol som jag sytt själv.
Man kan ju undra varför jag sparat dem så länge men hoppet är det sista som överger mäniskan.
Sedan var det en hel del handsydda saker som en kompis sytt åt mig.
Vi hittade ett bra mönster för typ 15 år sedan och hon sydde väl en 5-10 klänningar av samma mönster som gjordes om till olika modeller.
Jag älskade dem och har inte haft hjärta att göra mig av med dem.

Nu är jag glad att jag valt att spara dem. jag skulle kunna gå finklädd 7 dagar i veckan om jag vill.

Handla om att fynda hos sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar