Summa sidvisningar

onsdag 9 november 2011

Vilken födelsedags present

Jag har börjat jobba och då på ett nytt jobb. De värsta dagarna, längsta är mån-onsdag så jag har inte den tiden jag behöver för att blogga på måndagar som var min intention.
Men väger och mäter har jag lyckats hinna med.
I veckan är det då dags att lägga till med en fisk till.
Vågen stod på 75kg.
Häftigt, jag fyllde igår, 50 år.
Inte klokt.
Jag tycker att det är häftigt att jag är så "gammal", inget jag skäms för eller försöker undanhålla alls. Jag tycker att det är lite roligt och hitta gråa hårstrån.Ett bevis för att man varit med lite i livet.

Men att jag dagen innan jag fyllde 50 år skulle nå den dröm vikt jag satt upp i huvudet eftersom jag inte trodde att jag skulle komma ner mer, det är mer otroligt.

Föresten har jag glömt att berätta att jag fick veta under återbesöket, något jag inte vetat innan.

Man skall passa på att gå NER så mycket man kan då man ändå rasar, så att säga, därför att den dagen man stannar kommer man att gå UPP några kilon innan man stannar ordentligt.
Det var nytt.
Vill jag alltså väga 70 behöver jag gå ner lite mer än 70 eftersom jag kommer att gå upp lite. Därför är det bra att anstränga sig lite mer nu då man har nergången lite gratis. För har jag väl stannat får jag jobba lika hårt som förr för att gå ner mer.
Det är anledningen till att de peppar så att gå ner nu då man ändå håller på, och kanske särskilt anstränga sig lite extra på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar