Summa sidvisningar

fredag 29 juni 2012

Storlek 36 av misstag

Slarvar mer och mer med att skriva här.
Jag trodde att jag stannat och det blir vardag igen men så händer det....
I går stannade vågen på 70 kg jag som trodde att jag stannat på 71-72 kg.

Dagen ägnades åt shopping med en kompis och vi strosade runt i lite affärer.
Jag är barnsligt förtjust i loppisar och second hand butiker.

Jag börjar få byta ut i garderoben igen.
Det är ju nämligen så att nu har solen börjat titta fram och hitintills har jag haft långärmat och långbyxor.
Nu då solen tittar fram vill man ju ha lite mindre kläder.
Jag kan fortfaraden ha storlek 40-42 men de kortärmade som åkte fram nu är stora särskillt under armarna.
Det är dags att byta ut dem.

Kompisen roade sig att plocka fram kläder åt mig och jag provade.
Jag har ju börjat vänja mig vid att jag har storlek  38 men är fortfaraden lika chockad att jag kommer i allt och det inte sitter åt.
Det är plötsligt roligt att prova kläder då nästan allt passar, det är mer smaken som gör att jag ratar. 
Jag provade två kläningar som satt helt OK, lite lite trånga men jag kom i dem.
Då jag skulle kolla priset upptäcker jag att det är storlek 36.
Jag har kommit i storlek 36. Jag var helt chockad.
Jag köpte dem inte de satt ju lite tajtare än dehövde men jag kom i dem.
Känslan hängde i hela dagen: fattar du jag kom i stolek 36

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar