Summa sidvisningar

torsdag 14 april 2011

Varför

Ja varför har jag valt operation.
Det är ju inte en mirakelkur som gör att man kan fortsätta äta som vanligt och ändå gå ner i vikt.
Sedan är det inte bara för att gå ner i vikt heller.
Som överviktig ökar risken enormt för hjärt och kärlsjukdommar. Jag har småbarn och vill orka leka med dem. Det är jättejobbiggt att inte orka springa med eller inte klara att ta sig ner på golvet eller upp igen.
Det frestar på knän och fötter och jag har fått hälsporre. Det gör ont.
Det kan man få även om man inte väger så mycket men det är mer ovanligt.

Jobbet att hitta kläder som passar. Något som inte ser ut som tält. Vem känner inte igen sig i att stå där när man skall bort och prova igenom halva garderoben utan att hitta något som passar.

Hur tråkigt är det inte att gå i klädaffärer och inget passar.
För mina barns skuld vill jag vara frisk och leva länge. Sedan är dt ju ett plus i kanten om man blir lite snygg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar