Summa sidvisningar

onsdag 22 juni 2011

Blödande tandkött

Tror inte att dt bara är jag men varje gång jag borstar tänderna blöder jag i munnen, mer än jag någonsin gjort och varje kväll.
Jag måste kolla med dietisterna och fråga vad det kan bero på. Vitaminbrist gissningsvis.
Men lite äckligt är det.

Annars är det bra.
Jag tänker faktiskt inte så mycket på att jag är opererad.
Jag äter vad som helst , det enda är att jag tänker på att inte lägga upp mer än jag klarar att äta, ca 1 1/2 dl, men jag har faktiskt klarat att ta om vid något tillfälle bara jag äter långsamt. Det är väl den där extra 1/2 dl för man klarar att komma upp i ca 2 dl.

Det går även bättre med drickandet. Jag har inte haft fler njurstensanfall.
Plötsligt klarar jag även av att dricka vattnet här, det har jag aldrig gjort förut. Vi har egen brunn och jag har aldrig gillat vattnet. Det är inget fel på det, vi har tagit prov och kontrollerat men jag tog en mun och rös. Jag fick som tur var en sodastream så jag drack kolsyrat vatten.
Nu plötsligt klarar jag av att dricka det, hela glas i taget.
Skönt.

Viktnedgången går inte fort men är stadig och igår rensade jag bland mina jeans och fick igen plocka ur sådant som blivit för stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar