Summa sidvisningar

tisdag 14 juni 2011

Normalt liv

Då har hela helgen gått och jag har varit på student fest. Där fick vi potatisgratäng coh tre sorters kött, massor av frukt och annat gott till. Det var jättegott.
Jag tog en portion och tog faktiskt om. Jag tog god tid på mig och sedan avslutade jag med en liten baugett med ost.
Jag blev lite svett och tänkte nu tog jag nog i och kommer att bli dålig men nej, det gick bra. Innan vi åkte hem var det tårta och även det slank ner en liten bit. Jordgubbstårta. Mums.

Söndagen var jag flytthjälp och upptäckte plötsligt att vi glömt äta. Resten av gänget åkte till MC Donalds så det var bara att hänga med. En tio kr hamburgare funkade och på kvällen blev det hämt pizza.
En familjepizza som vi delade i 12 bitar och jag åt en bit och skrapade av och åt fyllningen på en till.

Det känns som om det är tilbaka till normalt liv. Enda skillanden är att jag får tänka på hur fort och hur mycket jag äter. Konsten är att äta små portioner och sakta nog så att tarmen hinner med.

Igår var jag på möte och de bjöd på fika. Smörgåstårta, en med skinka och en med räkor. Sedan var det en kaka efteråt.
Jag tog en liten bit räktårta och sedan var jag nöjd. Men vad gott.

I morses när jag ställde mig på vågen var det -10 kg exakt, på sju veckor. Helt OK.

Det är nog så att jag lärt mig vad och hur mycket jag kan äta. Jag mår bra äter det jag har lust med men lite och sakta.

En del skulle säkert ha åsikter om vad jag äter men som en kompis sa om man skall ändra hela livet hade jag klarat det utan operation. Nu kan jag äta det jag vill och det som jag åt förut men mycket mindre och ändå gå ner.
Visst jag har hotet hängande över mig att sköter jag mig inte så blir jag dålig. Men äter jag bara sakta och små portioner så är det ingen som ens märker att det är någon skilland.

Det kanske tar lite längre tid att gå ner men vad gör det? Tio kg på sju veckor är helt OK för mig. Det är mer än ett kilo i veckan. Sedan kanske huden hinner med lite bättre. Fortsätter det så har jag gått ner 21 kg till minst när jag fyller 50 år i november. Då totalt över 30 kg på mindre än ett år. Det skulle jag aldrig klara på egen hand.
Gör jag det kommer jag att vara mer än nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar