Summa sidvisningar

tisdag 24 januari 2012

C-vitamin

Ja då var det väg och mät dag igen men jag jobbade så jag hann inget skriva.
Men vågen står där den stått de senaste veckorna.
Måtten likaså.
Nej rumpan hade minskat med en centimeter.

Har blivit med i en grupp för andra likasinnande och där påminns jag om saker som jag upptäckt under resans gång.
Som att man inte dumpar av vatten.
Sedan var det någon som var så trött trots att hon åt vad hon skulle.
Jag är utbildad kock och vet att om man inte får i sig tillräckligt med c-vitamin så tar kroppen inte upp det järn som finns i maten. Järnbrist blir man trött utav.
Man kan alltså behöva fylla på med C.
Eftersom C dessutom är vattenlösligt så kissar man ju ut det och det behöver fyllas på med jämna mellanrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar