Summa sidvisningar

söndag 14 augusti 2011

Dumpade

Jag har haft turen om man nu kan kalla det för det att "bara" dumpa två gånger sedan operationen d 9 maj.
Men nu var det dags igen.
Vi käkade mannagrynsgröt till frukost nu i helgen och det var så gott. Vi satt en stund så jag tog en fralla också.
Det gick nog lite för fort att tugga i mig den. Färsk med bregott och ost. Mums.
I vilket fall det skulle jag inte gjort.

Det tog inte så lång tid innan jag började få ont i magen.
Kallsvetten började koma i pannan.
Jag gick och lade mig men det hjälpte inte.
Nu mådde jag illa.
Magen rörde och jag visste inte vilken ända som var värst. Vis av skadan sedan sist tog jag en mugg och satte mig.
Spyr jag så kommer det ju inget så det räcker med en mugg.
Där satt jag och ulkade.
När det lugnat sig gick jag ut i soffan.
Hann knappt sätta mig innan jag fick springa igen men nu var det andra ändan.
Och fort gick det.
Pfruutt så var det klart.
Ännu en tur till soffan.
Hann lägga mig innan det var dags igen, raketfart även den gången... och nästa gång och nästa.

Fyra turer blev det innan det lade sig och jag kunde ligga kvar i soffan och pusta ut. Andning och annat återgick till det normala.

I helgen träffade jag kompisar.
Jag har ju inte berättat för så många och blev mycket förvånad när jag sitter lite förtroligt med en till sonens klasskompis mamma och berättar vad jag trodde var en förborgad hemlighet.
Jo jag hörde det säger hon.
Av vem frågade jag men det "mindes" hon inte. Så var det med det.
Ingen verkar man kunna lita på. I det här fallet kan det bara vara en av två får väl kolla så jag vet vem jag kan lita på hädanefter och slipper göra bort mig igen genom att berätta något som inte stannar där det skall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar