Summa sidvisningar

söndag 24 juli 2011

Motverkar "dallret"

Nu har jag ntligen fått till min kroppsstrumpa.
Avklippta stödstrumpor på armarna och en delad ihopsydd maggördel runt varje lår och så en runt magen. en del tycker säkert att jag är knäpp men vad gör väl det. Jag är snart 50 och behöver nog all hjälp jag kan få för att dra ihop mig.
Eftesom det fungerade/fungerar på magen så varför inte testa på armar och lår också. Det skadar inte.
Dallret som redan har en tendens att visa sig bådar inte gott.
Annars är allt bra.
Tänker som sagt inte på att jag är opererad.
Väger och mäter mig varje måndag och om jag inte skriver emellan som kommer jag åtminstonde att göra det då.

Men det känns som jag stannat till lite men det förvarnade de ju om. Sedean kansek jag hoppats att det skulle ta ett litet tag till. Men med - 15 kg känner jag mig jättesmal just nu.

En kompis talade om för mig att jag fått en helt ny kroppsställing. Jag behöver inte gå bakåtlutad längre för att kompensera överhänget på magen. jg gick rakare. Det känner jag även i ryggen som blivit bättre.

1 kommentar:

  1. Hejsan. Hittade din blogg via google och först vill jag säga Grattis till dina förlorade kg:)!!
    jag har också gjort en gastric by pass för snart 9 månader sedan. Bästa jag gjort i livet och är så glad att jag sakta börja få tillbaka ett liv:)!
    Välkommen till min sida och tillsammans kan vi stötta varandra...Jag kommer följa dig,kram kram

    SvaraRadera