Summa sidvisningar

tisdag 3 maj 2011

Fin byxor

Har  en skada i en axel och har rätt nyss opererat den och jag klarar inte inte att gräva.
Det innebär att mina land har växt mig över huvudet.
Det var ogräs så mina blommor bara stack upp lite här och där ur röran.
Det var bara til att gräva om hela landet, och det klarade jag ine själv.
Maken har för mycket annat om sig så han hinner inte hjälpa mig.
En kompis förbarmade sig över mig och kom hit och grävde, i två dagar.
Jag var ju självklart med, kunde ju inte lämna honom där själv.
"Snällt nu lämnar jag dig, du får jobba ensam åt mig."
Självklart fick jag vara med och gjorde det jag klarade.
Försökte dra små gräsrötter ur blommrötterna. Satte ut de plantor han rensat där jag ville ha dem.
Jag stod på knä och kom på att jag hade mina "finbyxor" på mig.
Jag hann tänka att dem kan jag ju inte ha för då blir de ju förstörda.
Sedan tänkte jag men det gör ju inget för om en -två veckor har de blivit för stora och då kan jag inte ha dem alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar