Summa sidvisningar

söndag 29 maj 2011

Första kalaset

Igår var vi på 50 års kalas.
Var lite orolig för hur det skulle bli med maten och så där men allt gick bra. Potatisklyftor, karré skivor med tsatsiki och grönsaker. Jag fick juice till.
Sedan var det kaffe (tog te, jag dricker inte kaffe) med en after eight bit.

Dans och jag blev törstig. Det fanns inte så mycket alkoholfritt, ramlösa men jag tycker att den är så väldigt kolsyrad. Jag bestämde mig för att pröva en cola. Maken kunde ju alltid ta den om det inte funkade. Det gick trots kolsyran. Det tog någon timme men ändå. Skönt att veta jag som föredrar loka fram för vatten.

Sedan kaffe och tårta och visst jag åt en liten, liten bit och var nöjd.Såg andra som tog bitar i storleken jag brukade göra och var inte det minsta avundsjuk.

På frukost kände jag mig rätt nöjd och tog lite havre kuddar och mjölk. Jag tyckte inte att jag tog vare sig för mycket eller åt för fort. Sonen skulle spale fotboll och han hade sovit borta eftersom vi var på vuxenkalas.
Hämtade honom och sedan brakade det loss.
Fick smita på offentlighetsinrättningen och där satt jag. Hoppades att det inte skulle komma någon så att jag fick sitta ifred. Trodde att det skulle räcka med att jag tryckte ut det värsta men då kom det i andra ändan.Hörde några utanför. Försökte ulka tyst för att de inte skulle tro att jag hade magsjuka och bli rädda att smittas.

Hur lång tid skall det ta att lära sig? Nåja det tar väl ett tag. Det är ju bara tre veckor sedan och jag äter det mesta även om jag fortfarande undviker en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar