Summa sidvisningar

tisdag 31 maj 2011

Stå still

Natten till igår hade jag ett nytt njurstensanfall. Jag bara måste, måste dricka mer.

Efter det tyckte jag att allt smakade illa. jag tyckte att jag mådde illa så fort jag åt. Fick tvinga i mig maten. Likadant när det gäller drickandet. Mailade en kompis som gjort operationen för ett år sedan och hon berättade att hon också fått tvinga sig att äta de första månaderna.

Det mest tröstlösa i det hela är att pilen på vågen inte rört sig på en vecka. Jag väger ju och mäter mig och skriver upp en gång i vekan och där är det ingen förändring. Hjärnspökena talar om för mig att det är för att jag börjat äta och jag nu kommer att börja gå upp igen.
I och för sig är det första veckan jag äter efter tre veckors flytande. Det borde göra något men huvudet hänger inte med.

Får nog kolla järnvärdena också. Jag är väldigt trött. Läkaren sa att jag kunde kolla dem efter ca 1 månad och se om jag behövde extra järn. Det är utskrivet och klart men det skulle vara så skönt att slippa ett av alla piller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar