Summa sidvisningar

tisdag 17 maj 2011

Njursten

I går kväll tänkte jag att jag skulle gardera mig och äta sent. Skulle slippa vakna och äta mitt i natten.
Vaknade ändå vid 3 och hade jätteont.
Jag drack lite och åt lite banan men inte hjälpte det.
Tillsist fick jag gå upp.
Satt uppe och kollade en film ihopkrupen i fotöljen. Vid 4 tog jag en tablett till trots att jag tog en långtidsverkande innan jag lade mig. Vid 5 hade jag fortfaraden lika ont och började bli orolig.

Jag kan lätt lova att jag undrade vad jag gjort och varför jag opererat mig.

Jag gick upp och lade mig och lyckades somna om till 6.30 då min man upptäckte att han försovit sig.
Jag hade fortfarande lika ont.
Jag hörde honom stöka omkring i köket och tillsist bad jag honom stanna hemma ifall jag skulle få åka in.
Dagens program är av olika anledningar lite häktiskt så jag behövde honom verkligen.

Jag ringde Carlanderska sjukhuset och frågade hur jag skulle göra.
Sköterskan där frågade om jag haft gallsten någon gång. Och det har jag och har t.o.m. opererat bort gallan så den kunde det ju inte vara.
Men då kom jag på vad det faktiskt kunde vara.
Hon tyckte ändå att jag skulle ringa läkaren vilket jag gjort. (Han har inte ringt tillbaka än )
Det är nämligen så att om jag dricker dåligt så får jag njursten och därav anledningen att jag inte får äta tillskott av kalcium (som man normalt skall göra) efter operationen.

Nu då jag börjat äta har jag glömt det där med drickandet eftersom det tar så lång tid men maten. Det har helt enkelt blivit för lite.
När den slutsatsen var dragen var det baa att ta ett stolpiller stark dikoflenak som jag har just för det. Lägga mig vänta på att den verkade lyckades sova en timme och nu är jag tillfälligt tillbaka på flytande igen.
Som sagt jag komemr väl att få lätrra mig den hårda vägen. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar